STRONA GŁÓWNA · SZUKAJ NA STRONIE · DAJ SOBIE SZANSĘ: WYBIERZ ZAWÓD!!! · WYPOSAŻENIE SZKOŁY · KONTAKT · MONITORING 15-11-2019 08:15:30
Nawigacja

STRONA GŁÓWNA

KADRA

HISTORIA

WYDARZENIA

GALERIE ZDJĘĆ

PEDAGOG, PSYCHOLOG, LOGOPEDA

STOWARZYSZENIE "KAPITAŁ ZAUFANIA"

Plan pracy Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2019/2020

ŚWIETLICA

BIBLIOTEKA SZKOLNA

GRANTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

PROJEKTY UNIJNE * PROJEKTY RZĄDOWE *

ARTYKUŁY- publikacje nauczycieli

LINKOWNIA
SZUKAJ NA STRONIE

VO QUYEN Szkoła Wietnamskiej Sztuki Walki


Programy nauczania i podręczniki - SZKOŁA PODSTAWOWA
Programy nauczania i podręczniki - SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA Z ODDZIAŁAMI ZASADN. SZK. ZAW PO GIMN

Film nagrany przez rodziców uczniów z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Październik 2016
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1
Najnowszy Użytkownik: tj
Grantowe zajęcia pozalekcyjne
WYDARZENIA 2006/2007

Grantowe zajęcia pozalekcyjne

W roku szkolnym 2006 – 2007 nasi uczniowie mogą korzystać z zajęć pozalekcyjnych organizowanych w ramach grantów. W chwili obecnej trwają zajęcia grantowe pod nazwą „Szlakiem drewnianych kościołów na Pałukach i w okolicach” oraz „Bliskie spotkania z teatrem”. Program do obu grantów przygotowały nauczycielki języka polskiego, panie Maria Niedźwiedzka i Magdalena Imbiorowska.

Pierwszy z grantów obejmuje zajęcia w pracowni komputerowej (przygotowanie tras, map itp.) oraz zajęcia praktyczne czyli wycieczki do zabytkowych kościołów na Pałukach. Do tej pory uczniowie szkoły zawodowej i gimnazjum odwiedzili kościół w Gąsawie, zaliczany do najpiękniejszych kościołów barokowych w świecie oraz kościoły w Niestronnie i modrzewiowy koąciół w Paulinie. Proboszczowie parafii ciekawie i chętnie opowaidali o dziejach tych świątyń oraz ciekawych wrażeniach z nimi związanych.

Po zajęciach w terenie uczniowie opracowują zebrany materiał w formie albumów.

Zajęcia te są uzupełnieniem i poszerzeniem programu ścieżki regionalnej.

Bliskie spotkania z teatrem” rozpoczęły się przygotowaniem inscenizacji bajki „Kopciuszek” przez teatrzyk szkolny i są kontynuacją grantu „Mali aktorzy”, który obie nauczycielki uzyskały w ubiegłym roku szkolnym.

Obecnie dzieci ze szkoły podstawowej, gimnazjum oraz młodzież ze szkoły zawodoewj poznawać będzie różne formy teatralne od przedstawienia „Piękna i bestia” w teatrze w Gnieźnie po teatr małych form – pantomimę.

Wszystkie zajęcia mają na celu rozbudzanie zainteresowań dzieci i młodzieży i wskazanie im ciekawych form spędzania wolnego czasu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Od stycznia do czerwca 2007 realizowany jest cykl zajęć, na które szkoła otrzymała grant w wysokości 7000 zł od Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W zajęciach prowadzonych przez panie: Małgorzatę Dytman, Annę Muzykiewicz, Elżbietę Ziółkowską, Ewę Dobosz oraz pana Tomasza Jaworskiego uczestniczy czterdziesto-osobowa grupa młodzieży. Uczniowie uczestniczą w zajęciach rękodzieła ludowego, sztuki użytkowej, rzeźbiarstwa, malarstwa oraz informatyki. Więcej informacji o przebiegu pracy uczniów znajduje się na stronie internetowej tego projektu – kliknij - Dynamicznie Artystycznie.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Zajęcia w ramach doradztwa zawodowego

Szkolnego Ośrodka Kariery: ,,Ja ”i rynek pracy – kariera zawodowa.

Nauczyciele prowadzący: Janina Witkowska, Jarosław Kobusiński.

Cele projektu:

  • Przygotowanie młodzieży (uczniów) – na miarę ich możliwości – świadomej, dobrze przystosowanej do warunków gospodarki rynkowej;

  • Przygotowanie do dojrzałego wejścia w życie zawodowe;

  • Pomoc uczniom w odkrywaniu swoich mocnych i słabych stron oraz odkrywanie indywidualnych predyspozycji zawodowych.

  • Pomoc w odkrywaniu przez młodzież swoich mocnych i słabych stron (analiza osobowości SWOT osobowości);

  • Przygotowanie młodzieży do wyboru ścieżki edukacyjnej (działania obejmujące młodzież gimnazjalną, a w dalszym planie ścieżki zawodowej (młodzież szkoły zawodowej);

  • Zaznajomienie uczniów z aktywnymi metodami poszukiwania pracy;

  • Rozwijanie w uczniach przedsiębiorczości;

  • Oswajanie uczniów z możliwością skutecznego funkcjonowania w warunkach gospodarki wolnorynkowej;

  • Udostępnianie informacji dotyczących aktualnych potrzeb rynku pracy oraz możliwości przekwalifikowania się.

Przygotowanie uczniów do rynku pracy jest jednym z głównych założeń Wewnątrzszkolnego Systemu Wychowawczego w ZSS w Żninie. Mając na uwadze wagę tego przedsięwzięcia zauważamy konieczność opracowania i wdrożenia działań, które pozwolą przywrócić właściwe proporcje między poznawaniem wiadomości, opanowaniem umiejętności i nabywaniem odpowiednich postaw, umożliwiających uczniom z upośledzeniem umysłowym skuteczne funkcjonowanie na rynku pracy. Akcent przesunięty jest na aktywność młodzieży – uczniów, gdyż stymulowanie tej aktywności staje się siłą napędową ich rozwoju.

Zegar & Kalendarz
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.

Zespół Szkół Specjalnych w Żninie
Webdesign Tomasz Jaworski © 2019/2020
kontakt:
jawor.antom@gmail.com