Zespół Szkół Specjalnych w Żninie
Szukaj:
Witamy Cię Gościu na Zespół Szkół Specjalnych w Żninie. Zarejestruj się lub zaloguj, aby otrzymać pełen dostęp do strony.
...Nawigacja...

STRONA GŁÓWNA

KADRA

HISTORIA

WYDARZENIA

GALERIE ZDJĘĆ

PEDAGOG, PSYCHOLOG, LOGOPEDA

STOWARZYSZENIE "KAPITAŁ ZAUFANIA"

SAMORZĄD SZKOLNY

ŚWIETLICA

BIBLIOTEKA SZKOLNA

GRANTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

PROJEKTY UNIJNE * PROJEKTY RZĄDOWE *

ARTYKUŁY- publikacje nauczycieli

EEG BIOFEEDBACK

METODA TOMATISA

LINKOWNIA

GALERIA STARSZYCH ZDJĘĆ

VO QUYEN Szkoła Wietnamskiej Sztuki Walki

ZESTAWIENIE PODRĘCZNIKÓW SZKOLNYCH 2017 - 2018

Programy nauczania i podręczniki - SZKOŁA PODSTAWOWA 2016/2017
Programy nauczania i podręczniki - GIMNAZJUM 2016/2017
Programy nauczania i podręczniki - SZKOŁA ZAWODOWA 2016/2017

Film nagrany przez rodziców uczniów z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Październik 2016
...Użytkowników Online...
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1
Najnowszy Użytkownik: tj
...EEG BIOFEEDBACK...

Dzięki projektowi współfinansowanemu przez UNIĘ EUROPEJSKĄ i EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY dla Ministerstwa Edukacji Narodowej nasza szkoła wzbogaciła się w sprzęt pozwalający na diagnostykę i terapię metodą EEG BIOFEEDBACK.



Definicja i historia EEG Biofeedback
EEG Biofeedback (Elektroencefalograf - biologiczne sprzężenie zwrotne) metoda wykorzystująca wiedzę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną i bio inżynieryjną w celu zwiększenia możliwości naszego umysłu. Poprawia szybkość myślenia, kreatywność i pamięć.
Historia EEG Biofeedback zaczyna się w 1958 roku wówczas to prowadzono pierwsze eksperymenty. Dr Joe Kamiya stwierdził, że człowiek może wysiłkiem woli kontrolować pracę swojego mózgu, metoda ta jednak kojarzona była wyłącznie ze stanem relaksu. W latach 80- tych w związku z nowymi terapiami dla stanów uzależnień, w tym alkoholu i narkotyków Biofeedback ożył na nowo. Jednak jego prawdziwy i burzliwy rozwój ma związek z pracami profesora B. Stermana w amerykańskim ośrodku lotów kosmicznych NASA. Sterman stwierdził w czasie badań, że w pewnych sytuacjach przeważa w naszym mózgu aktywność fal SMR, które można wzmacniać poprzez odpowiednią stymulację. Ćwiczenia w paśmie SMR zmniejszały ryzyko wystąpienia, wysokiego poziomu stresu, padaczki i nadpobudliwości psychoruchowej.
Kolejne lata to burzliwy rozwój komputerów osobistych i metody biofeedback.
Do grona współpracowników Steramana należał Joel Lubar oraz nasza rodaczka Wanda Wyrwicka. Uczeni ci wykazali, że metoda bifoeedback jest przydatna nie tylko w terapii ADHD, ale również w zaburzeniach koncentracji uwagi oraz zaburzeniach procesu uczenia się (ADD).

O METODZIE
EEG Biofeedback należy do metod uczenia się, a uczenie może wyłącznie nasz mózg wzmocnić. Mimo, że w metodzie tej zakłada się czujniki na głowę, są one używane wyłącznie do zapisu czynności mózgu (EEG). Sygnały bioelektryczne z naszego mózgu są wzmacniane w głowicy EEG. Z głowicy EEG przechodzą do komputera, gdzie ulegają dalszej obróbce. Do systemu jest również dołączona przystawka do sprzężenia zwrotnego (informacji zwrotnej), która pozwala trenowanemu w graficznej formie wideogry przedstawić stałą i natychmiastową informację o stanie jego czynności bioelektrycznej mózgu tak , aby mógł się nauczyć ją regulować. Metoda ta pomaga trenowanemu na zasadzie sprzężenia zwrotnego, tj. nagrody za uzyskanie odpowiednich parametrów, uczyć się kierować swoją czynnością bioelektryczną mózgu, zwiększając występowanie pożądanych i hamując występowanie niepożądanych fal mózgu, które łączą się z różnymi zaburzeniami pracy mózgu. Treningi prowadzą stopniowo do harmonizacji i większej stabilizacji czynności mózgu, do szybszych zmian wzbudzenia mózgu oraz do poprawy wzorca bioelektrycznego (EEG) mózgu w przypadku jego zaburzeń.
Treningi zalecane są zarówno u osób zdrowych jak i chorych.
Jako metoda biologiczna, trening biofeedback nie powoduje skutków ubocznych.


CELE TERAPII

  • Poprawa koncentracji i uwagi oraz jej utrzymanie.

  • Poprawa szybkości uczenia się.

  • Wzmacnia pamięć.

  • Zwiększenie kreatywności.

  • Wzmocnienie pozytywnego myślenia, samopoczucia, samooceny.

  • Obniżenie wysokiego poziomu stresu.

  • Wyciszenie emocji.

  • Poprawa kondycji fizycznej.



WSKAZANIA DO TERAPII

  • Zburzenia pamięci.

  • Problemy psychosomatyczne, obniżona samoocena.

  • W stanach stresowych.

  • W stanach lękowych, natręctwach.

  • W zaburzeniach koncentracji uwagi.

  • Zachowania -nadpobudliwości ruchowej, impulsywności, agresji, apatii.

  • W specyficznych zaburzeniach uczenia się (dysleksja, dysgrafia).

  • W tremie, napięciu wewnętrznym.

  • W zespołach chronicznego zmęczenia.

  • W tikach.

  • W zaburzeniach przyjmowania pokarmu.

  • W terapii uzależnień.

  • W lekkim upośledzeniu umysłowym, w zespołach padaczkowych

(po uprzednim wykonaniu EEG mózgu i odrzuceniu leków).

...Losowa fotografia...
...Ostatnie Artykuły...
Aneta Golczyk- Szypo...
Trudne zachowania dz...
Małgorzata Dytman, M...
Katarzyna Siwak: Muz...
Scenariusz indywidua...
...Logowanie...
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.

Zespół Szkół Specjalnych w Żninie
Webdesign Tomasz Jaworski © 2015/2016
kontakt:
jawor.antom@gmail.com