STRONA GŁÓWNA · FILM PROMUJĄCY - "ZSS w Żninie zaprasza" · BIP · DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI · MONITORING · RODO 25-04-2024 11:43:16
Nawigacja


WYDARZENIA

GALERIE ZDJĘĆ

Oferta zajęć dla dzieci z diagnozą autyzmu

PEDAGOG, PSYCHOLOG, LOGOPEDA

STOWARZYSZENIE "KAPITAŁ ZAUFANIA"

ŚWIETLICA

BIBLIOTEKA SZKOLNA

GRANTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

PROJEKTY UNIJNE * PROJEKTY RZĄDOWE *

ARTYKUŁY- publikacje nauczycieli

FILM PROMUJĄCY - "ZSS w Żninie zaprasza"


Podręczniki - SZKOŁA PODSTAWOWA
Podręczniki - SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA


Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1
Najnowszy Użytkownik: tj
EEG BIOFEEDBACK

Dzięki projektowi współfinansowanemu przez UNIĘ EUROPEJSKĄ i EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY dla Ministerstwa Edukacji Narodowej nasza szkoła wzbogaciła się w sprzęt pozwalający na diagnostykę i terapię metodą EEG BIOFEEDBACK.



Definicja i historia EEG Biofeedback
EEG Biofeedback (Elektroencefalograf - biologiczne sprzężenie zwrotne) metoda wykorzystująca wiedzę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną i bio inżynieryjną w celu zwiększenia możliwości naszego umysłu. Poprawia szybkość myślenia, kreatywność i pamięć.
Historia EEG Biofeedback zaczyna się w 1958 roku wówczas to prowadzono pierwsze eksperymenty. Dr Joe Kamiya stwierdził, że człowiek może wysiłkiem woli kontrolować pracę swojego mózgu, metoda ta jednak kojarzona była wyłącznie ze stanem relaksu. W latach 80- tych w związku z nowymi terapiami dla stanów uzależnień, w tym alkoholu i narkotyków Biofeedback ożył na nowo. Jednak jego prawdziwy i burzliwy rozwój ma związek z pracami profesora B. Stermana w amerykańskim ośrodku lotów kosmicznych NASA. Sterman stwierdził w czasie badań, że w pewnych sytuacjach przeważa w naszym mózgu aktywność fal SMR, które można wzmacniać poprzez odpowiednią stymulację. Ćwiczenia w paśmie SMR zmniejszały ryzyko wystąpienia, wysokiego poziomu stresu, padaczki i nadpobudliwości psychoruchowej.
Kolejne lata to burzliwy rozwój komputerów osobistych i metody biofeedback.
Do grona współpracowników Steramana należał Joel Lubar oraz nasza rodaczka Wanda Wyrwicka. Uczeni ci wykazali, że metoda bifoeedback jest przydatna nie tylko w terapii ADHD, ale również w zaburzeniach koncentracji uwagi oraz zaburzeniach procesu uczenia się (ADD).

O METODZIE
EEG Biofeedback należy do metod uczenia się, a uczenie może wyłącznie nasz mózg wzmocnić. Mimo, że w metodzie tej zakłada się czujniki na głowę, są one używane wyłącznie do zapisu czynności mózgu (EEG). Sygnały bioelektryczne z naszego mózgu są wzmacniane w głowicy EEG. Z głowicy EEG przechodzą do komputera, gdzie ulegają dalszej obróbce. Do systemu jest również dołączona przystawka do sprzężenia zwrotnego (informacji zwrotnej), która pozwala trenowanemu w graficznej formie wideogry przedstawić stałą i natychmiastową informację o stanie jego czynności bioelektrycznej mózgu tak , aby mógł się nauczyć ją regulować. Metoda ta pomaga trenowanemu na zasadzie sprzężenia zwrotnego, tj. nagrody za uzyskanie odpowiednich parametrów, uczyć się kierować swoją czynnością bioelektryczną mózgu, zwiększając występowanie pożądanych i hamując występowanie niepożądanych fal mózgu, które łączą się z różnymi zaburzeniami pracy mózgu. Treningi prowadzą stopniowo do harmonizacji i większej stabilizacji czynności mózgu, do szybszych zmian wzbudzenia mózgu oraz do poprawy wzorca bioelektrycznego (EEG) mózgu w przypadku jego zaburzeń.
Treningi zalecane są zarówno u osób zdrowych jak i chorych.
Jako metoda biologiczna, trening biofeedback nie powoduje skutków ubocznych.


CELE TERAPII

  • Poprawa koncentracji i uwagi oraz jej utrzymanie.

  • Poprawa szybkości uczenia się.

  • Wzmacnia pamięć.

  • Zwiększenie kreatywności.

  • Wzmocnienie pozytywnego myślenia, samopoczucia, samooceny.

  • Obniżenie wysokiego poziomu stresu.

  • Wyciszenie emocji.

  • Poprawa kondycji fizycznej.



WSKAZANIA DO TERAPII

  • Zburzenia pamięci.

  • Problemy psychosomatyczne, obniżona samoocena.

  • W stanach stresowych.

  • W stanach lękowych, natręctwach.

  • W zaburzeniach koncentracji uwagi.

  • Zachowania -nadpobudliwości ruchowej, impulsywności, agresji, apatii.

  • W specyficznych zaburzeniach uczenia się (dysleksja, dysgrafia).

  • W tremie, napięciu wewnętrznym.

  • W zespołach chronicznego zmęczenia.

  • W tikach.

  • W zaburzeniach przyjmowania pokarmu.

  • W terapii uzależnień.

  • W lekkim upośledzeniu umysłowym, w zespołach padaczkowych

(po uprzednim wykonaniu EEG mózgu i odrzuceniu leków).

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.

Zespół Szkół Specjalnych w Żninie
Webdesign Tomasz Jaworski © 2021/2022
kontakt:
jawor.antom@gmail.com